Ny udfordrer vil udnytte tomrum på bredbåndsmarkedet

Teleiværksætter Peter Mægbæk lancerer nyt bredbåndsselskab sammen med blandt andre en tidligere direktør i Yousee. I løbet af foråret skal de første produkter langes over disken.
Jens Raith (tv) bliver direktør i Fastspeed, som også er stiftet af Peter Mægbæk (i midten) og Morten Boe Andersen. | Foto: PR
Jens Raith (tv) bliver direktør i Fastspeed, som også er stiftet af Peter Mægbæk (i midten) og Morten Boe Andersen. | Foto: PR

En ny udfordrer træder ind på bredbåndsmarkedet og melder sig klar til at sælge hurtigt internet til lave priser inden sommerferien.

Selskabet har fået navnet Fastspeed og er stiftet af Jens Raith, tidligere bredbåndirektør i Yousee, Morten Boe Andersen, tidligere vice president i Yousee og senest direktør i Sweetdeal samt den erfarne teleiværksætter Peter Mægbæk, der tidligere har stiftet Fullrate og Plenti.

Det skal leje sig ind på andre selskabers infrastruktur og satser både på coax og fiber, hvor det er muligt at sælge båndbredder op til 1 gigabit.

"Fastspeed er en rendyrket bredbåndsleverandør. Bredbåndsforbindelsen er blevet husstandens ’livline’, og det er således også blevet et absolut krav, at forbindelsen er yderst stabil – og med høj hastighed. Det er det, vi har sat os for at levere," lyder det fra adm. direktør Jens Raith, i en pressemeddelelse.

I løbet af foråret skal danskerne kunne købe bredbånd fra det nye selskab.

"Missionen er simpel – vi vil være danskernes foretrukne bredbåndsleverandør målt på pris, kvalitet og kundeoplevelse," udtaler Jens Raith.

Det er få måneder siden, at TDC eliminerede en prispresser i form af Hiper. Ifølge bestyrelsesformand Peter Mægbæk er der et "stort potentiale" i markedet.

"Tidligere udfordrere har mistet noget af deres potens, og vi ser stigende priser i markedet efter den seneste konsolidering. Samtidig er DSL-teknologien ved at være forældet, og kunderne efterspørger højere båndbredde og bedre kvalitet - og det er lige præcis det, vi vil levere til det danske marked," udtaler han i pressemeddelelsen.

Målet er at nå 20.000 kunder inden to år og på sigt blive landsdækkende, hedder det.

Fullrate-teamet i andet salg til TDC på et år

Et år efter Plenti-salg: "Markedet er meget stille" 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også