ITWatch

TDC taber forhandlingsstyrke på tv-området med Get-salg

TDC har afvejet fordele og ulemper ved et salg af Get. Særligt på tv-området har der været synergier. "Men når vi kigger på det netto, er der ingen tvivl om, at det er en god idé, det vi har gjort i dag," siger topchef Pernille Erenbjerg til ITWatch. Ejerne har ingen planer om at trække penge ud til sig selv, men vil bruge en stor del på gæld. (Opdateret).

Ritzau Scanpix/Niels Ahlmann Olesen
Foto: Ritzau Scanpix/Niels Ahlmann Olesen

Salget af norske Get får betydning for TDC's danske tv-forretning. Det er nemlig indenfor tv, at synergierne har været størst mellem TDC's norske og danske selskaber, forklarer adm. direktør Pernille Erenbjerg til ITWatch.

"Det er sådan med tele, at det er meget lokalt. Kunderne er lokale, netværkene er lokale. Og så er der selvfølgelig nogle ting, som man kan gøre på tværs af landegrænser. Det har vi gjort med Get - herunder i forhold til at udvikle tv-produkter på tværs af landene og have lidt mere størrelse og skala i forhold til forhandlinger med indholdsleverandører og andre," forklarer hun.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger