Telia og Telenor erkender imageproblemer

Det er en udfordring at tiltrække den nødvendige arbejdskraft for teleselskaberne, som erkender, at de har været for dårlige til at fortælle, at de ikke kun vedligeholder netværk.
Foto: PR/Telia
Foto: PR/Telia

De fleste forbinder Telia og Telenor med salg af mobilabonnementer og vedligeholdelse af et telenetværk og overser, at selskaberne med tiden har været igennem en gennemgribende digital transformation, hvor de arbejder med avancerede it-løsnininger.

"De fleste i Danmark ved, at der findes et teleselskab, der hedder Telia, men vi er ikke kendt for andet end Telia. Det er det, vi arbejder på nu," siger HR-chef for Telia, Helle Høyen, til Version2.

Konstateringen kommer efter en imageundersøgelse lavet af mediet, hvor Telia lander i den absolutte bund sammen med de tre andre teleselskaber, der indgår i undersøgelsen, TDC, Telenor og Stofa.

Telenors HR-direktør, Selina Lomholdt, erkender overfor Version2, at selskabet "ikke har været gode nok til at sælge historien" om, at selskabet har været igennem en digital transformation.

Hun medgiver, at det gør det svært at tiltrække den rigtige arbejdskraft.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også