NNIT: "Vi er nået frem til, at det bedste for begge parter er at lukke sagen ved et forlig"
![Foto: PR/NNIT](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article9791425.ece/ALTERNATES/schema-16_9/nnit%2520IW.jpg)
Efter længere tids forhandlinger er NNIT nået frem til et forlig med en kunde i det offentlige segment. Dermed sætter it-selskabet punktum i en sag, der har verseret siden før selskabets børsnotering i 2015.
"Det er en kompleks sag, så det er derfor, det har taget nogen tid. Vi er nået frem til, at det bedste for begge parter er at lukke sagen ved et forlig," siger Jesper Wagener, Head of Investor Relations hos NNIT, til ITWatch.
Som følge af sagen har NNIT har reduceret forventningen til omsætningen med 33 mio. kr. Derudover reduceres forventningen til overskudsgraden fra 10 pct. til 9 pct. som følge af forliget.
Har I indgået forligt for at holde på kunden?
"Det kan jeg ikke kommentere," siger Jesper Wagener.
Har I stadig kunden?
"Det kan jeg ikke kommentere. Jeg har mundkurv på hvad angår at komme med yderligere kommentarer," lyder det fra NNIT's IR-chef.
Har I flere sager af denne slags?
"Vi har oplyst om denne voldgift i børsprospektet i 2015 samt i flere regnskabsmeddelelser siden. Så det ville også fremgå, hvis vi havde flere, og det har vi ikke," siger Jesper Wagener.
Kunde lægger sag bag sig
Kunden, som NNIT har indgået forlig med, er Amgros. Selskabet er ejet af de fem danske regioner og har til formål at skabe stordriftsfordele og administrative besparelser ved at samle indkøb af lægemidler ét sted.
"Jeg kan bekræfte, at Amgros i dag har indgået forlig i en tre år gammel voldgiftssag med NNIT. Jeg er meget glad for, at vi nu kan lægge sagen bag os. Da begge parter, som en del af forliget, har aftalt gensidig fortrolighed, har jeg ikke yderligere kommentarer til sagen," skriver adm. direktør Flemming Sonne i en mail til ITWatch.
Relaterede artikler
NNIT sænker forventninger efter forlig i voldgiftssag
For abonnenter