It-guru: Større virksomheder ser innovation og nye ideer som en virus

Hvis målet er at beskytte sin eksisterende forretning, kan man ikke udvikle sig. Derfor er etablerede virksomheder nødt til at gå nye veje og lade udviklingen foregå væk fra moderskibet. Sådan lyder det fra Tim Frank Andersen, serieiværksætter og it-veteran.
Tim Frank Andersen, chief digital officer hos det digitale mediebureau Charlie Tango. | Foto: Jan Bjarke Mindegaard
Tim Frank Andersen, chief digital officer hos det digitale mediebureau Charlie Tango. | Foto: Jan Bjarke Mindegaard

En virksomhed kan ikke komme med nye skelsættende opfindelser og forretningsgange, hvis den er bygget op i den klassiske forstand, som emulerer uigennemtrængelig borg, der har til formål at beskytte indmaden og kerneproduktet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

    Nokia bekræfter køb af Infinera

    For abonnenter

    Læs også