ITWatch

It-guru: Større virksomheder ser innovation og nye ideer som en virus

Hvis målet er at beskytte sin eksisterende forretning, kan man ikke udvikle sig. Derfor er etablerede virksomheder nødt til at gå nye veje og lade udviklingen foregå væk fra moderskibet. Sådan lyder det fra Tim Frank Andersen, serieiværksætter og it-veteran.

Tim Frank Andersen, chief digital officer hos det digitale mediebureau Charlie Tango. | Foto: Jan Bjarke Mindegaard

En virksomhed kan ikke komme med nye skelsættende opfindelser og forretningsgange, hvis den er bygget op i den klassiske forstand, som emulerer uigennemtrængelig borg, der har til formål at beskytte indmaden og kerneproduktet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Tre talchefer forlader Lunar

Et par kreditchefer og en finansdirektør har valgt at sige op i fintech-banken, der på en anden front netop har sikret sig ny kapital.

IBM om blockchain: Udviklingen fortsætter - også uden Tradelens

Da A.P. Møller-Mærsk forleden meddelte, at selskabet vil droppe sin blockchain-baserede Tradelens-platform, skabte det store overskrifter . Men blockchain-teknologi lever videre, og IBM forventer vækst de kommende år, forklarer IBM Danmarks CTO, der peger på tillid som en væsentlig faktor i netværk.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs