ITWatch

Bureauer ser flere forklaringer på Facebooks forstørrede tal

Facebook mener at kunne nå ud til flere 15-24 årige, end der bor i Danmark. To danske mediebureauer er hverken synderligt overraskede eller fortørnede over skævheden i tallene, der ifølge bureauerne kan forklares.

Foto: /ritzau/AP/Noah Berger

I Danmark bor der ifølge Danmarks Statistik 735.000 mennesker i aldersgruppen 15-24 år. Men er man annoncør på Facebook kan man nå langt flere - Facebook opgiver nemlig selv, at man kan nå ud til 805.000 mennesker i samme alders- og målgruppe.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Tre talchefer forlader Lunar

Et par kreditchefer og en finansdirektør har valgt at sige op i fintech-banken, der på en anden front netop har sikret sig ny kapital.

IBM om blockchain: Udviklingen fortsætter - også uden Tradelens

Da A.P. Møller-Mærsk forleden meddelte, at selskabet vil droppe sin blockchain-baserede Tradelens-platform, skabte det store overskrifter . Men blockchain-teknologi lever videre, og IBM forventer vækst de kommende år, forklarer IBM Danmarks CTO, der peger på tillid som en væsentlig faktor i netværk.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs