Bureauer ser flere forklaringer på Facebooks forstørrede tal

Facebook mener at kunne nå ud til flere 15-24 årige, end der bor i Danmark. To danske mediebureauer er hverken synderligt overraskede eller fortørnede over skævheden i tallene, der ifølge bureauerne kan forklares.
Foto: /ritzau/AP/Noah Berger
Foto: /ritzau/AP/Noah Berger
Af Thomas Nygaard Madsen, MediaWatch

I Danmark bor der ifølge Danmarks Statistik 735.000 mennesker i aldersgruppen 15-24 år. Men er man annoncør på Facebook kan man nå langt flere - Facebook opgiver nemlig selv, at man kan nå ud til 805.000 mennesker i samme alders- og målgruppe.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

    Nokia bekræfter køb af Infinera

    For abonnenter

    Læs også