Nets og Softpay udruller løsning hos DSB

Med kun en Androidtelefon skal flere gamle enheder erstattes og arbejdet for DSB’s personale gøres langt nemmere.
Foto: PR / Softpay / Nets
Foto: PR / Softpay / Nets

En enkelt løsning fra Nets og Softpay skal lette oppakningen blandt DSB’s togpersonale ved at erstatte fem enheder med en enkelt Android-telefon.

Det skriver Nets i en pressemeddelelse.

Løsningen er baseret på Softpays betalingsløsning til Androidtelefoner og skal det gøre det muligt for at togpersonalet at modtage betaling for billetter, kioskvarer og kontrolafgifter.

Løsningen erstatter dermed traditionelle betalingsterminaler og kører på sin egen infrastruktur. Løsningen blev blandt andet brugt af 7-eleven, da de tidligere på året blev ramt af et omfattende hackerangreb, der holdt samtlige butikker i Danmark lukket, nogen i flere dage.

Betalingsløsning fik 7-Eleven hurtigt tilbage i ringen efter hackerangreb

Matas ruller ny mobil betalingsløsning ud i samarbejde med softwareselskaber

Kendte pengemænd køber sig ind i dansk betalingsapp

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også