ITWatch

Nets og Softpay udruller løsning hos DSB

Med kun en Androidtelefon skal flere gamle enheder erstattes og arbejdet for DSB’s personale gøres langt nemmere.

Foto: PR / Softpay / Nets

En enkelt løsning fra Nets og Softpay skal lette oppakningen blandt DSB’s togpersonale ved at erstatte fem enheder med en enkelt Android-telefon.

Det skriver Nets i en pressemeddelelse.

Løsningen er baseret på Softpays betalingsløsning til Androidtelefoner og skal det gøre det muligt for at togpersonalet at modtage betaling for billetter, kioskvarer og kontrolafgifter.

Løsningen erstatter dermed traditionelle betalingsterminaler og kører på sin egen infrastruktur. Løsningen blev blandt andet brugt af 7-eleven, da de tidligere på året blev ramt af et omfattende hackerangreb, der holdt samtlige butikker i Danmark lukket, nogen i flere dage.

Betalingsløsning fik 7-Eleven hurtigt tilbage i ringen efter hackerangreb

Matas ruller ny mobil betalingsløsning ud i samarbejde med softwareselskaber

Kendte pengemænd køber sig ind i dansk betalingsapp

Mere fra ITWatch

Tre talchefer forlader Lunar

Et par kreditchefer og en finansdirektør har valgt at sige op i fintech-banken, der på en anden front netop har sikret sig ny kapital.

IBM om blockchain: Udviklingen fortsætter - også uden Tradelens

Da A.P. Møller-Mærsk forleden meddelte, at selskabet vil droppe sin blockchain-baserede Tradelens-platform, skabte det store overskrifter . Men blockchain-teknologi lever videre, og IBM forventer vækst de kommende år, forklarer IBM Danmarks CTO, der peger på tillid som en væsentlig faktor i netværk.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs