Betalingsløsning fik 7-Eleven hurtigt tilbage i ringen efter hackerangreb

Et hackerangreb lagde i august 7-Elevens butikker ned, men via betalinger over en telefon lykkes det kæden at komme hurtigt på fode igen.
Softpay har udviklet en løsning, hvor virksomheder kan tage imod betaling fra kunder via en Android-telefon. | Foto: PR
Softpay har udviklet en løsning, hvor virksomheder kan tage imod betaling fra kunder via en Android-telefon. | Foto: PR

I august angreb hackere 7-Eleven og gjorde betalinger umulige i kædens 176 butikker i landet. Men via en betalingsløsning fra virksomheden Softpay, der formidles via Nets, kunne 7-Eleven på under et døgn, og mens systemerne stadig var nede, igen tage imod betalinger.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også