ITWatch

Microsofts opkøb af Activision i britiske myndigheders søgelys

Britiske myndigheder vil undersøge, og det vil skade konkurrencen og føre til højere priser, hvis Microsoft køber spilproducenten Activision Blizzard.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Microsofts opkøb af spilproducenten Activision Blizzard er under granskning af de britiske konkurrencemyndigheder, der vil undersøge, om en overtagelse vil skade konkurrencen og føre til højere priser eller færre valg hos forbrugerne.

Det skriver Bloomberg News.

Competitions & Markets Authority (CMA) vil arbejde sammen med andre konkurrencemyndigheder rundt om i verden, oplyser den. Microsofts planlagte opkøb kulegraves også af de amerikanske konkurrencemyndigheder, Federal Trade Commission.

Microsoft bekræftede i januar, at selskabet havde budt i omegnen af 69 mia. dollar for Activision Blizzard, der står bag storsællerter som World of Warcraft, Call of Duty-serien og mobilspillet Candy Crush Saga.

Aktien i Microsoft falder marginale 0,1 pct. til 262,50 dollar i formarkedet.

Amerikansk ministerium: Activision brød loven med social mediepolitik

Activision udskyder næste Call of Duty-spil efter Vanguard-skuffelse

Mere fra ITWatch

Klumme: ESG gør en forskel men det skal dokumenteres

Efter en lang rejse er ESG trådt ind på direktionsgangen som en væsentlig del af hele forretningsstrategien og ikke mindst IT-strategien. Det er nødvendigt, for ESG kan virkelig gøre en forskel for forretningen og for miljøet, og IT er nøglen, skriver Kenneth Hallingskov fra WaveAccess i denne klumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs