Omlægning af forretningsmodel smitter af på regnskab hos Omada

Omada ændrede strategi og sælger nu software på abonnement. Det har påvirket indtjeningen i 2020.
Foto: Omada/PR
Foto: Omada/PR

Omada, der leverer software til identitetsstyring og datasikkerhed, er i gang med at ændre sin forretningsstrategi fra at sælge deres software til at udbyde det som en service i skyen, og det smitter af på 2020-regnskabet, skriver Børsen.

Omsætningen gik fra 208 mio. kr. i 2019 til 191 mio. kr. i 2020. Bruttoresultatet stiger med 29 pct. til 74,7 mio. kr. fra 58 mio. kr. Det endelige resultat er et minus på 31,6 mio. kr.

"Vi har foretaget transformationen hurtigere end først planlagt. Opbygningen af abonnementsforretningen er vokset meget hurtigt. Derfor får vi også mere udskudt indkomst, og derfor vil der være et lille dyk, når man gennemgår den proces," lyder det fra direktøren, Michael Garrett, i Børsen.

Ifølge ledelsesberetningen i regnskabet har transformationen allerede haft en positiv effekt i form af øget årlige tilbagevendende indtægter (ARR) på over 50 pct.

Penneo sætter navn på ny topchef

Omadas bundlinje dykker med 500 pct. efter kapitalfonds opkøb 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Photo: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også