Vivino-stifter: "Onlinesalget af vin har nået et afgørende vendepunkt"

Efterdønningerne af coronakrisen har forplantet sig hele vejen til verdens største vinproducenter – faktisk til et punkt hvor en ellers konservativ branche får vanskeligt ved at overleve uden en onlinestrategi, siger stifter af vin-app.
Foto: PR/Vivino
Foto: PR/Vivino

Mens verdens største vinhuse hidtil har set bort fra websalget, når det gjaldt om at sender flasker på markedet, er de i høj grad endt i en ny virkelighed efter 2020.

Sådan lyder meldingen til Dagbladet Børsen fra Heini Zachariassen, som står bag appen Vivino, som foruden at scanne vinetiketter også har over 50 mio. brugere på verdensplan. Virksomheden har ifølge stifteren mere end fordoblet omsætningen i et kriseår, som "har rusket op i branchen på en måde, som er helt vild".

"Først og fremmest har hele onlinesalget bare taget et kvantespring, og det, jeg ser, er, at onlinesalg af vin har nået et afgørende vendepunkt. Nu er onlinesalg så stort, at hvis du som producent ikke har en onlinestrategi, får du vanskeligt ved at overleve i fremtiden. Det behøvede producenterne ikke før," siger Heini Zachariassen til avisen.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)

KMD-løsning bliver en del af global Microsoft-markedsplads 

It-iværksætter lancerer auktionsplatform til vin i udlandet 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også