Tech-iværksættere hjælper presset modebranche med nye digitale løsninger
![Christopher Heilmann (CEO og stifter), Kian Bahari ( CCO og partner) og Esben Petersen (CTO og stifer) fra Traede. | Foto: Traede/PR](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12327054.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7bs2twz11jd17m5pccef.jpg)
Den danske virksomhed Traede har under coronakrisen udvidet sin forretning med nye digitale løsninger til gavn for en økonomisk presset modebranche, skriver Berlingske.
Virksomheden har blandt andet udviklet en digital kanal, hvor butikker kan sælge varer direkte fra leverandørerne - altså uden at skulle bestille varerne hjem først.
Derudover har de kreeret en platform, der skal gøre det muligt for modebrands at vise deres nye kollektioner frem, når nu modemesserne er aflyste. En funktion, der kan blive meget afgørende for virksomhedernes overlevelse, udtaler administrerende direktør for brancheforeningen Dansk Mode og Textil til Berlingske.
Traede er stiftet af Esben Petersen og Christopher Heilmann, som lever af at lave digital lagerløsning, ordrebestilling mm til virksomheder - særligt indenfor mode.
Relaterede artikler
Dansk tech-startup går ind i Sverige
For abonnenter