Coronakrisen sætter skub i e-eksporten

Danske virksomheder kaster sig i højere og højere grad over e-handel, hvilket skyldes coronakrisen, skriver Børsen.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Mange danske virksomheder har fået sat ekstra skub i deres planer om e-handel og e-eksport på grund af coronakrisen, skriver Børsen.

Hos Dansk Industri oplever man en øget interesse for e-eksport, som ellers kun fylder 2 pct. af den samlede danske eksport.

I en undersøgelse fra april svarede 37 pct. af 1428 medlemsvirksomheder, at de har sat fokus på digitale kanaler eller direkte implementeret det på grund af corona. Tidligere har tendensen ellers været, at man ikke behøvede at ændre salgstilgang, hvis det, man plejede at gøre, fungerede.

"Mange virksomheder tænker, hvis det ikke er i stykker, hvorfor fikse det. Men under corona har flere haft svært ved at opretholde salget af deres traditionelle kanaler på grund af både aflyste messer og lukkede forhandlere. Så mange har været direkte nødt til at intensivere brugen af digitale handelskanaler også til udlandet," siger Sidsel Dyrholm Holst, direktør i DI Handel, til Børsen.

Onlinesalget hos danske bryggerier voksede under corona

Verdens internet er på vej mod en skilsmisse 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også