ITWatch

Onlinesalget hos danske bryggerier voksede under corona

Tal fra Bryggeriforeningen fortæller, at de danske bryggerier rykkede online under coronakrisen. Onlinesalget steg med mindst 50 pct., og det er en klar trend, lyder det fra foreningens direktør.

Foto: Colourbox

Bryggerierne er en af de brancher, der har været nødt til at tænke digitalt under coronakrisen, og det har betydet, at onlinesalget blandt bryggerierne er steget med mindst 50 pct. under krisen, lyder det fra Bryggeriforeningen.

Det skriver Børsen.

Bryggerier, der normalt sælger fustager af øl til barer, caféer og større begivenheder, har måttet omlægge forretningen til digitalt salg, og det har åbnet for muligheder.

"Det kompenserer ikke for tabene under krisen, men trenden og udviklingen er meget klar, hvilket især gør sig gældende for de mindre bryggerier," siger Niels Hald, direktør for Bryggeriforeningen, til Børsen.

Danske e-handels-virksomheder melder også om positive takter i forhold til coronakrisen, da kunderne har været nødt til at rykke salget online, hvis forretningen skulle overleve. Blandt andet hos Hesehuse, der leverer e-commerce-løsninger til en række butikskæder, var direktøren allerede i april forventningsfuld.

"Forventningen på bagkanten af krisen er også, at digitaliseringen kommer til at accelerere," sagde Lars Hedal til ITWatch.

Fynsk e-commerce-selskab sætter gang i ambitiøs udenlandsk strategi

Hesehus ser muligheder i coronakrisen

Ib Kunøe: Coronakrisen kan udløse et kvantespring for it-branchen

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger