ITWatch

Blackwood Seven efter trecifret milliontab: Vi når breakeven i år

Underskuddet blev fordoblet i 2017 for Blackwood Seven, der brugte penge på udvikling af software og på at rage tyske kastanjer ud af ilden. Fjerde kvartal i 2018 er markeret som økonomisk vendepunkt, siger medstifter og direktør.

Carl Erik Kjærsgaard medstifter og direktør for Blackwood Seven har karriererødder i bureauverdenen bl.a. som nordisk direktør for reklamebureauet Grey | Foto: PR

Efter fem års levetid har Blackwood Seven, der tilbyder annoncører automatiseret medieplanlægning og -indkøb på tværs af mediekanaler, endnu sit første overskud til gode.

Faktisk er underskuddene blevet større og større siden begyndelsen i 2013. Senest kom selskabet ud af 2017 med et underskud på 122 mio. kr. – over dobbelt så meget som året før på trods af en bruttofortjeneste, der også blev fordoblet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Visma opruster i kommunerne og køber Sofus

Den opkøbsivrige norske Visma-koncern køber nu Aarhus-virksomheden Sofus Døgndata, der leverer cloud-løsninger til daginstitutioner. Selskabet venter flere opkøb på området.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs