ITWatch

Blackwood Seven efter trecifret milliontab: Vi når breakeven i år

Underskuddet blev fordoblet i 2017 for Blackwood Seven, der brugte penge på udvikling af software og på at rage tyske kastanjer ud af ilden. Fjerde kvartal i 2018 er markeret som økonomisk vendepunkt, siger medstifter og direktør.

Carl Erik Kjærsgaard medstifter og direktør for Blackwood Seven har karriererødder i bureauverdenen bl.a. som nordisk direktør for reklamebureauet Grey | Foto: PR

Efter fem års levetid har Blackwood Seven, der tilbyder annoncører automatiseret medieplanlægning og -indkøb på tværs af mediekanaler, endnu sit første overskud til gode.

Faktisk er underskuddene blevet større og større siden begyndelsen i 2013. Senest kom selskabet ud af 2017 med et underskud på 122 mio. kr. – over dobbelt så meget som året før på trods af en bruttofortjeneste, der også blev fordoblet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Dansk AI-virksomhed satser på sorte tal i år

Investorernes fokus på indtjening frem for vækst for enhver pris, har fået den danske AI-virksomhed 2021.ai til at justere sin strategi. Nu er sorte tal på bundlinjen for første gang inden for rækkevidde.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs