E-boks har haft 19 kritiske nedbrud i januar

Året er startet dårligt for E-boks, der i januar registrerede 19 kritiske fejl i sin digitale postkasse, skriver Version2.
Foto: PR
Foto: PR

Det er ingen hemmelighed, at E-boks har haft usædvanligt mange nedbrud på det seneste, og nu kan Version2 fortælle, at it-selskabet i alt har registreret 19 såkaldte kritiske fejl i sin digitale postkasse.

"Januar 2020 har desværre fortsat den uheldige tendens fra de foregående måneder med en helt uvant, dårlig driftstabilitet. Vi nåede derfor ikke i januar vores SLA mål (serviceniveauaftale, red.)," skriver E-boks i en statusrapport til Digitaliseringsstyrelsen, som Version2 har fået aktindsigt i.

Problemerne har været så massive, at E-boks har skullet betale en bod af en ukendt størrelse til Digitaliseringsstyrelsen. Tidligere har styrelsen overfor ITWatch ytret utilfredshed med problemerne.

"Det er ikke tilfredsstillende, og det er ikke den service, vi forventer og har aftalt med E-boks. Vores fokus er at holde en tæt dialog med E-boks, så vi føler os betrygget i, at deres absolut vigtigste prioritet lige nu er at få løst de problemer," sagde Rikke Saltoft Andersen, kontorchef i  Center for Systemforvaltning i slutningen af januar.

Digitaliseringsstyrelsen holder E-boks i kort snor efter nedbrud

E-boks er nede igen 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også