Hver femte virksomhed er utilfreds med Digital Post
![Foto: Ritzau Scanpix/Jonas Vandall Ørtvig](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article10944520.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20180620-124621-A-8332x5000we.jpg)
Selvom tilfredsheden med Digital Post generelt er stigende blandt danskerne, er 21 pct. af de danske virksomheder decideret uilfredse med løsningen, viser en ny undersøgelse fra Digitaliseringsstyrelsen.
Det skriver Version2, som henviser til en meddelelse fra Finansministeriet.
Undersøgelsen, som er lavet i samarbejde med Epinion, viser, at 84 pct. af danskerne er tilfredse med Digital Post. Hos virksomhederne er det 62 pct., der er tilfredse med den digitale løsning. Det tal lå i 2016 på 54 pct.
Men hver femte virksomhed er stadig decideret utilfreds, og det er ikke godt nok, lyder det fra innovationsminister Sophie Løhde (V).
"Det er positivt, at så mange borgere er tilfredse med Digital Post – og at tilfredsheden til og med stiger. Danskerne er generelt gode til at tage de digitale muligheder til sig og udnytte, at de på den måde nemt kan tjekke post fra det offentlige, når det passer dem. Men vi skal stadig fokusere på, hvordan vi kan gøre det endnu bedre. Det gælder særligt i forhold til virksomhederne, hvor tilfredsheden ikke er høj nok. Det skal vi forbedre," siger ministeren.
Digitaliseringsstyrelsen er sammen med Erhvervsstyrelsen i gang med at se på nye tiltag, der skal gøre det lettere for virksomhederne at bruge Digital Post.
Derudover er Digitaliseringsstyrelsen i øjeblikket i gang med at gennemføre et udbud omkring en ny Digital Post-løsning. Den nye løsning skal efter planen i drift i 2020.
Digitaliseringsstyrelsen: Udbuddet handler om central og samfundskritisk it-infrastruktur
Relaterede artikler
Digital Post ryger i udbud til værdi på 235 mio. kr.
For abonnenter