ITWatch

Én udfordring spænder ben for udbredelsen af AI i den offentlige sektor

Offdig2021: Potentialet er langt fra indfriet, når det gælder brug af kunstig intelligens i den offentlige sektor. Sådan lyder det fra både 2021.AI og Digitaliseringsstyrelsen, der peger på, at implementering er den største hurdle i forhold til at udnytte teknologien.

Mikael Munck er adm. direktør i 2021.AI. | Foto: 2021.AI/PR

Det går alt for langsomt med udrulningen og brugen af kunstig intelligens i det offentlige. Baggrunden er, at det er vanskeligt at implementere, lyder det fra branchefolk.

Potentialet for at udnytte kunstig intelligens i den offentlige sektor er utrolig stort, og flere og flere modeller begynder at blive bygget ude i kommunerne og regionerne.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

TDC-netværk kører igen

Et længerevarende nedbrud lammede torsdag kunder på TDC Nets mobilnetværk - samt kunder fra andre teleselskaber, der ikke kunne komme i kontakt med TDC-kunder. Nu fungerer det igen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs