Konsulenthus satser på computerspil for at tiltrække talenter

Med et sponsorat og oprettelsen af et opvisningshold i Counter-Strike vil it-konsulenthuset Epico skabe opmærksomhed om sig selv blandt unge it-talenter.
Simon Hoejlund fra Epico Nextgen fremviser en energidrik, som selskabet har fået produceret til turneringen ITU LAN. | Foto: PR/Epico
Simon Hoejlund fra Epico Nextgen fremviser en energidrik, som selskabet har fået produceret til turneringen ITU LAN. | Foto: PR/Epico

Computerspillet Counter-Strike skal fungere som rambuk til at bryde igennem lydmuren og skabe opmærksomhed blandt it-talenter. Sådan lyder strategien hos konsulenthuset Epico.

Derfor har selskabet lanceret et opvisningshold i CS:GO, der består af nuværende såvel som tidligere elitespillere.

Derudover sponserer Epico turneringen ITU LAN, der finder sted på IT-Universitetet i den kommende weekend fra 12.-14. april. Her ventes 300 Counter Strike-spillere at deltage.

Målet med tiltaget er at komme i dialog med it-interesserede unge, der kan blive en del af konsulenthusets talentafdeling Nextgen.

"For Epico Nextgen giver det rigtig god mening at bruge e-sport som en måde at komme i kontakt med den næste generation af it-talenter på. Vi går især efter unge på den afsluttende del af deres studie og dem, der lige er blevet færdige. Det er en gruppe, som ellers godt kan være svære at nå," udtaler Simon Hoejlund, der er Sales Manager i Epico Nextgen.

På arbejde med Astralis: "Jeg er ikke den bedste til at stå og lege model" 

Astralis-stjerner varsler snarlig kontraktforlængelse

Vækstfonden og business angel skyder penge i e-sportplatform 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også