Dustin går i offensiven med sats på services og software

Traditionelt har Dustin været kendt som hardware-forhandler, men i fremtiden vil selskabet tage en større bid af markedet for it-service og software, skriver Computerworld.
Dustin har skfitet visuel identitet. Her er et billede af, hvordan selskabets indpakning var tidligere. | Foto: Malte Oxvig
Dustin har skfitet visuel identitet. Her er et billede af, hvordan selskabets indpakning var tidligere. | Foto: Malte Oxvig

Dustin sætter gang i et fremstød på det nordiske marked i et forsøg på at flytte forretningen fra primært at sælge hardware til også at tilbyde it-services og software.

Ifølge Computerworld har det svenske selskab, der er tilstede i hele Norden, opdateret sin visuelle identitet for at vise kunderne, at man ikke bare sælger hardware. I stedet vil man være en bredere it-leverendør.

"Det er et bredt udsnit af services, som vi har opbygget via opkøb siden vores børsnotering i 2015. Vi skal være en end-to-end it-leverandør til små og mellemstore virksomheder," siger Dustins danske landechef, Michael Haagen Petersen, til Computerworld.

Så sent som sidste år købte Dustin herhjemme selskabet Inventio.it, der havde fokus på ERP og hosting. Dengang forklarede Dustin, at købet netop styrkede selskabets serviceudbud.

Nordisk it-forhandler går ind på markedet i Holland

Dustin har anmeldt opkøb til myndighederne 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også