ITWatch

Sony retter blikket mod højkvalitetshovedtelefoner

Sony vil konkurrere med producenter som Bose og Apple på markedet for højkvalitetshovedtelefoner, skriver Wall Street Journal.

Foto: Ritzau Scanpix

Sonys direktør for lydudstyr, Ichiro Takagi, vil putte Sony på landkortet som fabrikant af højkvalitetshovedtelefoner, der skal konkurrere med konkurrenter som Bose og Apple.

Det skriver avisen Wall Street Journal.

Sony-direktøren, der overtog posten for syv år siden, var forarget over, hvordan billige hovedtelefoner blev solgt med minimal fortjeneste.

"Hvad er pointen i det? Hvor er vores image som varemærke?," husker Ichiro Takagi at have fortalt sine medarbejdere ifølge Wall Street Journal.

Selskabet retter nu blikket mod markedet for hovedtelefoner i højprisklassen, der indtil nu har været domineret af Bose og Apple. Ved en international konference kunne Ichiro Takagi vise Sonys bud på et sæt hovedtelefoner, der skal konkurrere med blandt andet Apples Beats.

Ifølge Sony sidder selskabet på 11 pct. af hovedtelefonsmarkedet og er dermed tredjestørst.

Det fremgår af selskabets regnskab for det forskudte regnskabsår 2017, at salget af lydenheder steg for første gang i 20 år, hvilket også bidrog til et samlet driftsresultat på knap 800 mio. dollars i selskabets hjemmeelektronik-afdeling.

Det øgede salg af hovedtelefoner skyldes ifølge Wall Street Journal blandt andet musiktjenester som Spotify, da brugerne ønsker hovedtelefoner, der kan spille med høj lydkvalitet.

/ritzau/FINANS

Ny Apple-funktion kan varsle indtog på markedet for høreapparater

Apple sender danske hovedtelefonproducenter til tops

GN Audio slår Samsung med trådløse ørepropper 

Mere fra ITWatch

Dansk konsulenthus solgt til finner

Danske Intellishore er blevet opkøbt af finske Solita. Konsulenthuset fortsætter som et selvstændigt selskab, men kan fremover trække på 1200 nye kollegaer til at sætte yderligere fart på væksten.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs