ITWatch

GN Audio slår Samsung med trådløse ørepropper

Den danske producent ligger lunt på flere markeder med sine såkaldte trådløse ørepropper, der er en type avancerede hovedtelefoner.

GN Audios adm. direktør, René Svendsen-Tune, kan glæde sig over, at Jabra klarer sig godt på en række centrale markeder.

I et halvt år har danske GN Audio ligget næstbedst på flere markeder med en særlig type hovedtelefoner - såkaldte avancerede trådløse ørepropper - af mærket Jabra. Nemlig i Storbritannien, Frankrig, Tyskland, Sverige og USA.

Det skriver Berlingske Business med henvisning til tal fra analysefirmaerne Gfk og NPD Group.

Dermed er Jabra kun overgået af Apples trådløse ørepropper, Airpods, mens mærket klarer sig bedre end store spillere som Samsung og Motorola og mere specialiserede producenter som Bose, Bragi og Jaybird.

"Det er et maratonløb. Det, vi lancerede for et år siden, skal selvfølgelig fornyes, og vi skal gøre, hvad vi kan, for at fastholde lederskabet. Trådløse ørepropper er blevet en betragtelig del af det samlede marked, og det er lykkedes os at fastholde en position efter Apple i mange måneder, hvor vi spiller nogenlunde op med de store mærker," siger GN Audios adm. direktør, René Svendsen-Tune, til Berlingske Business.

Ifølge Berlingske Business er Jabras markedsandel encifret.

GN overvejer stadig appel i tabt retssag mod amerikansk rival

GN Audio-chef sætter fut i nye produkter og salg efter solidt resultat

Forsiden lige nu

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger