B&O lukker Apple og Google ind
Der er tale om radikale ændringer i måden, B&O fremover skal arbejde på med Henrik Clausen som topchef.
Det siger han til Berlingske.
Han er hentet til selskabet som efterfølger for Tue Mantoni for halvandet år siden for at vende B&O´s store nedtur til overskud og fremgang, og Henrik Clausen har sine vigtigste erfaringer fra teleindustrien, hvor han har været topchef for en række selskaber, blandt andet Telenor i Danmark og Cybercity.
Berlingske beskriver hans arbejde som en indsats, der skal ændre selskabets selvforståelse gennem en ny strategi.
"Før ville vi have opfundet vores egen dims fra bunden. Samlet alt selv. Det kan vi ikke længere. Vi er søgt helt tilbage til vores kerne: Design, akustik og en håndværksmæssig tradition. Alt andet kan vi samarbejde os til," siger Henrik Clausen til avisen.
Selskabet vil blandt andet bruge Google-løsninger til at kommunikere med selskabets højttalere samt give adgang til Apples platforme på B&O's produkter.
Hårdere konkurrence til Audio kan ramme væksten
Tech Data indgår af distributionsaftale med global it-koncern for det danske marked