Kan lektien fra World of Warcraft redde verden fra coronavirus?

I 2005 blev det populære spil ramt af en virtuel pandemi. Resultatet blev den måske klareste simulering af, hvordan en befolkning reagerer under en virkelig en af slagsen. Samt en lektion i, hvordan vores irrationalitet kun gør dem værre.
Foto: Martin Meissner/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Martin Meissner/AP/Ritzau Scanpix
Af Thomas Høy Davidsen

TOKYO

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også