ITWatch

Lego skal sikre markedsandele med kinesiske computerspil

Den danske legetøjsproducent Lego skal i et nyt samarbejde med kinesiske Tencent udvikle onlinespil til det kinesiske marked.

Legobutik i Shanghai i Kina. | Foto: /ritzau/Johnny Frederiksen

Danske Lego satser i et nyt samarbejde med den kinesiske spilproducent og social media-platform Tencent på at udvikle computerspil, og potentielt et social medie for børn, til det kinesiske marked.

Det skriver Reuters.

Lego har i de senere år oplevet en tilbagegang i salget, men ikke i det kinesiske marked hvor salget er vokset med 25-30 pct. i 2016. Målet med det nye samarbejde er at erobre en anseelig del af det kinesiske marked for legetøj og computerspil, som vurderes at ligge på 31 mia. dollar (188 mia. kr.)

"Med samarbejdet mellem Lego og Tencent leder vi efter nye veje at nå børnene og skabe skræddersyet indhold, i dette tilfælde videospil," fortæller Legos adm. direktør i Kina, Jacob Kragh til Reuters.

Lego har i dag en markedsandel på omkring tre pct. i Kina, mens konkurrenterne hos Mattel og Hasbro respektivt sidder på ca. to og en pct. ifølge Euromonitor International.

Den danske spilbranche boomer: Vil fordoble omsætning på tre år – igen 

Københavnsk spiludvikler går konkurs  

Aarhusiansk udvikler skal skabe den næste danske spilsucces 

Mere fra ITWatch

Hurtig vending i it-branchen efter coronakrisen

Markedet for it er buldret tilbage efter krisens værste år, viser nye tal. Fremgangen er langt større end ventet, mener IDC Nordic, der står bag tallene. Og tallene bekræftes af IT-Branchen, der aldrig har haft så travlt.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs