ITWatch

Esportsturnering lagde ud med tekniske vanskeligheder

Arrangørerne af computerspilsturnering Blast Pro Series måtte fredag aften opgive at afvikle de indledende kampe på grund af tekniske problemer.

Foto: PR/Astralis

Arrangørerne af den stort anlagte Blast Pro Series-turnering måtte fredag se sig nødsaget til at aflyse aftenens kampe på grund af server- og netværksproblemer.

Det skriver Version2.

Fredag skulle ellers have markeret starten på den største esports-turnering til dato på dansk jord med næsten 12.000 tilskuere på pladserne i Royal Arena og op mod 10 mio. seere via streamingtjenester og tv. I stedet måtte arrangørerne flytte kampene til lørdag morgen.

"Vi oplevede desværre det, der ellers ikke kan, og slet ikke bør ske. En kombination af netværks- og serverfejl betød, at vi ikke kunne afvikle kampene som planlagt. Vi forsøgte af flere omgange, men det lykkedes ikke, at få et stabilt netværk sat op," skriver Steen Laursen, vice president i Comms & Brand hos arrangøreren RFRSH Entertainment i en mail til Version2.

Tekniske fejl er ikke usædvanligt i forbindelse med turneringer som Blast Pro Series, men normalt er der tale om mindre forsinkelser i modsætning til fredagens aflyste kampe. Arrangøreren RFRSH Entertainment var udover fredagens problemer tilfredse med turneringen.

Tusindvis af job i spil til den danske gaming-industri

Computerspil skal trække it-talenter til hovedstaden

Astralis håber på et folkeligt gennembrud i Royal Arena

Belgien stempler udbredt indtægtskilde i spilindustrien som gambling

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger