Esportsturnering lagde ud med tekniske vanskeligheder

Arrangørerne af computerspilsturnering Blast Pro Series måtte fredag aften opgive at afvikle de indledende kampe på grund af tekniske problemer.
Foto: PR/Astralis
Foto: PR/Astralis

Arrangørerne af den stort anlagte Blast Pro Series-turnering måtte fredag se sig nødsaget til at aflyse aftenens kampe på grund af server- og netværksproblemer. 

Det skriver Version2.

Fredag skulle ellers have markeret starten på den største esports-turnering til dato på dansk jord med næsten 12.000 tilskuere på pladserne i Royal Arena og op mod 10 mio. seere via streamingtjenester og tv. I stedet måtte arrangørerne flytte kampene til lørdag morgen.

"Vi oplevede desværre det, der ellers ikke kan, og slet ikke bør ske. En kombination af netværks- og serverfejl betød, at vi ikke kunne afvikle kampene som planlagt. Vi forsøgte af flere omgange, men det lykkedes ikke, at få et stabilt netværk sat op," skriver Steen Laursen, vice president i Comms & Brand hos arrangøreren RFRSH Entertainment i en mail til Version2.

Tekniske fejl er ikke usædvanligt i forbindelse med turneringer som Blast Pro Series, men normalt er der tale om mindre forsinkelser i modsætning til fredagens aflyste kampe. Arrangøreren RFRSH Entertainment var udover fredagens problemer tilfredse med turneringen.

Tusindvis af job i spil til den danske gaming-industri 

Computerspil skal trække it-talenter til hovedstaden 

Astralis håber på et folkeligt gennembrud i Royal Arena 

Belgien stempler udbredt indtægtskilde i spilindustrien som gambling 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også