Fintech-startup trodser Apple-blokade
Det danske fintech-startup Subhub har opgivet idéen om at rulle deres abonnementsstyringsløsning, som er udviklet i samarbejde med Spar Nord, ud gennem Apples appstore. I stedet benytter man nu Facebooks messenger-app til at distribuere løsningen til de godt 400.000 Spar Nord-kunder, som derved nemmere kan overskue deres abonnementer.
Det skriver Børsen.
Apple sidder på godt 60 pct. af mobilmarkedet i Norden, og derfor var det Ifølge Thomas Laursen, en af medstifterne bag Subhub, vigtigt at komme ind på selskabet appstore. Det har amerikanernes blokade nu sat en stopper for og resulteret i, at Subhub i stedet satser på Messenger
Udrulningen kommer i første omgang til at gælde Spar Nords 56 filialer og godt 400.000 kunder, men planen er på sigt, at finde yderligere kapital og introducere løsningen til andre markeder. I første omgang gælder det dog de danske kunder hos Spar Nord.
"Vi starter med en intern kampagne, hvor vi forsøger at få så mange medarbejdere som muligt interesserede. Det vigtigste er at få løsningen ud i markedet og se, hvordan den fanger an blandt levende kunder" forklarer Ole Madsen kommunikationschef i Spar Nord til Børsen.