Nets får kritik af konkurrenter for salgsarbejde under coronakrisen

Flere konkurrenter er utilfredse med, at Nets under coronakrisen har ringet til konkurrerende selskabers kunder.
Foto: PR/Nets
Foto: PR/Nets

Betalingsselskabet Nets bliver kritiseret for at bruge krisen til at forsøge at hente kunder fra konkurrenter over på Nets nye platform, Easy, som indtil sommerferien er gratis at bruge som en hjælp til virksomheder under coronakrisen.

Det skriver Insidebusiness.

"Det her er jo ikke nødhjælp. Det er en aggressiv salgskampagne, intet mere. For hvis det virkelig var for at hjælpe de nødlidende virksomheder, skulle de kontakte deres egne kunder eller ringe til strøgbutikkerne i stedet for at ringe canvas til deres konkurrenters kunder," siger Thomas Jensen, der er administrerende direktør i Quickpay, til Insidebusiness

I Nets afviser pressechef Søren Winge, at der er tale om et forsøg på at kapre kunder, men at det i stedet er en "håndsrækning" til virksomhederne under coronakrisen.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FinansWatch)

To danske fintechselskaber går sammen om norsk og spansk offensiv 

Visa: Forbrugerne er interesseret i biometriske betalinger men har også skepsis  

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også