Mobilepay vil udvide platformen med nye initiativer
![Foto: Jens Dresling](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11844276.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc78j0huxlpspk0snan5m.jpg)
Mobilepay skal være mere end blot en betalingsløsning. I 2020 kommer der nogle nye initiativer, der vil udvide Mobilepay som platform til også at gælde "alt det rundt om betalingerne", siger Claus Bunkenborg, direktør i Mobilepay, til Børsen.
Det kunne eksempelvis være et samarbejde med butikker, der benytter sig af loyalitetsprogrammer, som ville kunne inkorporeres i Mobilepay. Et andet eksempel, topchefen fremhæver, er et større samarbejde med de mindste webshops.
"Foruden at sikre, at der sker en betaling, er vi også den relevante platform, hvor ting mødes. Forbrugerne gider ikke 20-30 loyalitets-apps. Her kan vi gøre en forskel og også gøre noget, som de globale løsningerne ikke kan," siger Claus Bunkenborg til Børsen.
De nye initiativer sker blandt andet på grund af presset fra tech-giganterne Apple, Google, og Facebook.
Mobilepay har i år passeret en milepæl, da Mobilepay for første gang har passeret 100 mia. kr. i overførsler i løbet af et år. Det oplyste Mobilepay, der er ejet af Danske Bank, i en pressemeddelelse fredag.
Forbrugerrådet Tænk ønsker mere gennemsigtighed i Mobilepay
Relaterede artikler
Ny Mobilepay-direktør: "Apple Pay er en reel konkurrent"
For abonnenter