Forbrugerrådet Tænk ønsker mere gennemsigtighed i Mobilepay

Det skal fremgå tydeligere om en overførsel i Mobilepay sker via betalingskort eller fra konto til konto, men Forbrugerrådet Tænk. Mobilepay afviser behovet.
Det er ikke umiddelbart til at se, om en overførsel i Mobilepay sker via betalingskortet eller fra konto til konto. | Foto: Jens Dresling
Det er ikke umiddelbart til at se, om en overførsel i Mobilepay sker via betalingskortet eller fra konto til konto. | Foto: Jens Dresling

Hvis man overføre penge til den forkerte med Mobilepay, kan det ofte være svært at få pengene tilbage. For 90 pct. af overførslerne sker via konto til konto frem for via det indtastede betalingskort. Derfor ønsker Forbrugerrådet Tænk, at det tydeligere skal fremgå, om der er tale om en konto-til-konto-overrførsel, når man sender penge med Mobilepay. Det skriver Finans.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også