Millionindsprøjtning sender it-selskab på jagt efter kunder i udlandet

Med en kapitaltilførsel på 20 mio. kr. vil den danske it-virksomhed Mobaro nu jagte flere kunder i USA og Storbritannien.
Foto: PR/Mobaro
Foto: PR/Mobaro

Aarhusianske Mobaro, der har udviklet en app målrettet forlystelsesparker og detailhandlen, får en indsprøjtning af frisk kapital på 20 mio. kr. Det er fonden Vækstpartner Kapital, som står bag tilførslen af midlerne, skriver Børsen.

Pengene skal bruges til at finde nye kunder i USA og Storbritannien, hvor det danske it-selskab allerede har aftaler med selskaber som Sea World og Pizza Hut.

"Nu har vi etableret en række aftaler i USA, hvor kapitalen skal bruges til at etablere et solidt marked. Vi har også et datterselskab i Storbritannien, hvor pengene skal bruges til at ekspandere yderligere. Vi skal også optimere vores produkt," siger bestyrelsesformand Søren Christiansen til Børsen.

Mobaros app kan bruges af forlystelsesparker og detailhandelskæder, hvor den gør det nemmere at gennemføre og dokumentere kvalitetssikring i det daglige og eksekveringen af ledelsesbeslutninger.

Aarhusianere med rød bundlinje er sultne efter succes i udlandet 

Nordjysk banks it-satstning løber panden mod Apple-mur 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også