Millionindsprøjtning sender it-selskab på jagt efter kunder i udlandet
![Foto: PR/Mobaro](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article9595770.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Mobaro%2520IW.jpg)
Aarhusianske Mobaro, der har udviklet en app målrettet forlystelsesparker og detailhandlen, får en indsprøjtning af frisk kapital på 20 mio. kr. Det er fonden Vækstpartner Kapital, som står bag tilførslen af midlerne, skriver Børsen.
Pengene skal bruges til at finde nye kunder i USA og Storbritannien, hvor det danske it-selskab allerede har aftaler med selskaber som Sea World og Pizza Hut.
"Nu har vi etableret en række aftaler i USA, hvor kapitalen skal bruges til at etablere et solidt marked. Vi har også et datterselskab i Storbritannien, hvor pengene skal bruges til at ekspandere yderligere. Vi skal også optimere vores produkt," siger bestyrelsesformand Søren Christiansen til Børsen.
Mobaros app kan bruges af forlystelsesparker og detailhandelskæder, hvor den gør det nemmere at gennemføre og dokumentere kvalitetssikring i det daglige og eksekveringen af ledelsesbeslutninger.
Aarhusianere med rød bundlinje er sultne efter succes i udlandet