ITWatch

To techselskaber lagde sidste år 1,1 mia. kr. til annonceomsætningen i Danmark

Den samlede digitale annonceomsætning i Danmark tog efter beskeden vækst på 3,3 pct. i 2020 et kvantespring på 19,3 pct. sidste år. Størstedelen af væksten tilfaldt Google og Facebook, viser den årlige rapport ”Online Markedsstatistik 2021”. Danske Medier kalder udviklingen bekymrende.

Facebook og Google tjene stadig flere penge på digital annoncering i Danmark sidste år. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

De to internationale techselskaber Google og Facebook tog sidste år en større luns af den samlede digitale annonceomsætning i Danmark, viser rapporten ”Online Markedsstatistik”, som brancheorganisationerne Danske Medier og Kreativitet og Kommunikation har udgivet onsdag.

Med en vækst på ca. 27 pct. for Facebook og ca. 18 pct. for Google sad de to selskaber tilsammen på 64 pct. af den samlede digitale annonceomsætning i Danmark. Samlet svarer det til en vækst på 1,1 mia. kr. til sammenlagt 6,8 mia. kr. i 2021.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs