ITWatch

Forhandler efter historisk techlov: Annoncører vil være på vej mod krav på linje med GDPR

Fredag vedtog EU et livtag med platforme som Meta og Google, der ifølge forhandler skal give mere lige konkurrence på bl.a. målrettede reklamer. Det er kun første skridt på vejen mod generelt skrappere EU-krav til annoncører, vurderer Christel Schaldemose.

Foto: European Parliament / Alexis Haulot

BRUXELLES – Der bliver færre data at arbejde med, men mere lige arbejdsvilkår, når det gælder om at målrette reklamer til børn og unge.

Det er i hvert fald en af de overordnede konklusioner, efter EU’s lovgivende forsamlinger fredag nat vedtog et af unionens digitale flagskibsprojekter og længe ventede livtag med techgiganter som Meta og Google; Digital Services Act (DSA).

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs