ITWatch

Lego og Ørsted fastholder boykot af Facebook-annoncer

Facebooks indsats mod at bekæmpe hadefuldt og diskriminerende indhold er stadig ikke god nok, lyder det fra Ørsted og Lego.

Foto: ERIN SCOTT/REUTERS / X06860

Lego og Ørsted vil fortsat ikke markedsføre sig på Facebook, da de endnu ikke er overbeviste om, at det sociale medie gør nok for at forhindre hadefuldt og diskriminerende indhold.

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

Facebooks indsats for at bekæmpe problematisk indhold på sin platform er ikke god nok til Ørsted og Lego, der fortsat ikke vil annoncere gennem det sociale medie.

Det er, på trods af at Facebook har iværksat en række initiativer i forlængelse af Stop Hate For Profit-kampagnen.

Lego har valgt at genoptage betalt markedsføring på en række andre platforme som Youtube, Snapchat og Twitter, oplyser selskabets pressechef til Jyllands-Posten Erhverv.

Imens er der ingen udsigt til markedsføring på Facebook.

"Vi har besluttet ikke at genoptage betalt markedsføring på Facebook, da vi her er mindre overbevist om, at der sker fremskridt. Efter pausen vil vi ikke genoptage markedsføring på Facebook i USA og Europa. I andre dele af verden er vi i gang med at revidere vores markedsføringsplaner og vil stoppe med at reklamere på Facebook over de kommende måneder," oplyser pressechef Benjamin Hjorth til avisen.

I Ørsted analyseres Facebooks tiltag fortsat, fortæller selskabets brand- og marketingschef, Filip Engel, og melder samtidig, at annoncering på det sociale fortsat vil være i bero.

I en e-mail til Jyllands-Posten Erhverv understreger Facebook, at erhvervslivets bekymringer tages seriøst, og at der derfor er investeret bredt for at bekæmpe problematisk indhold.

Ny annonceplatform vil være den helt store markedsplads for danske medier

Hvert andet bureau tror ikke på effekt af Facebook-boykot

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger