Danskstiftet musiktjeneste melder om stor brugertilvækst på det afrikanske marked

Med sin musiktjeneste henvendt til det afrikanske marked oplever Mdundo fremgang i antallet af brugere, og det sender aktien op i fredagens marked.
Foto: PR
Foto: PR

Selskabet Mdundo, som står bag en musiktjeneste henvendt til det afrikanske marked, melder om "kraftig vækst", i sit første kvartalregnskab efter børsnoteringen på Nasdaq First North.

Selskabet er gået fra 5 mio. brugere til 6,4 mio. brugere fra juni til september og fastholder sin ambition om at nå 18 mio. brugere i 2022.

Særligt i Øst-, Vest- og Sydafrika har musiktjenesten stor succes.

"Vi oplever den kraftige vækst på tværs af Afrika, alle lande syd for Sahara vokser, og det passer godt med vores ambition om at blive en panafrikansk musiktjeneste," siger Jesper Drescher, forman for Mdundo, til Børsen.

Da Mdundo kom på First North blev selskabet overtegnet med 111 pct. Siden første handelsdag er aktien dog faldet med samlet 24 pct., skriver Finans. Det fald blev der rettet en smule op på fredag morgen, hvor aktien var oppe med cirka 15 pct.

Danskstiftet "Spotify-pendant" er klar til First North

Spotify kan ikke følge med forventningerne 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også