Automatiseret journalistik kan udfordre mediehuse på deres kernekompetence

Robotjournalistikken vinder indpas i mediehusene, men kan også sætte medierne i en ny konkurrencesituation med globale techkoncerner som Google på nyhedsformidlingen, mener strategichef og ph.d. i digital mediestrategi.
Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix
Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix
AF STEN LØCK, FREELANCEJOURNALIST

Hvis der er noget, mediebranchen har lært 25 år efter internettets indtog, er det, at teknologien ikke står stille.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også