JP/Politiken tager kampen op med Facebook og Google med ny dataplatform

Med dataplatformen Relevance vil JP/Politikens Hus bl.a. sætte brugerdata fra Iphone-trafikken i spil, som ellers er utilgængelig. Målet er at danne modvægt til Google og Facebook, siger chef for ad tech.
Dataplatformen Relevance, der er udviklet i regi af Ekstra Bladet, skal øge værdi og afkast af inventory på JP/Politikens sites, fortæller Signe Skarequist, chef for digitalt salg og ad tech. | Foto: Privatfoto
Dataplatformen Relevance, der er udviklet i regi af Ekstra Bladet, skal øge værdi og afkast af inventory på JP/Politikens sites, fortæller Signe Skarequist, chef for digitalt salg og ad tech. | Foto: Privatfoto

Mere og mere trafik til mediernes nyhedssites kommer fra mobilen og dermed også fra Iphones, som udgør hovedparten af de smartphones, de fleste af os dagligt har ved hånden.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også