Dansk selskab leverer teknologi til NFL

Det danske radar-selskab Trackman nåede i sidste uge en "milepæl", da selskabets teknologi blev brugt under en NFL-kamp, skriver Børsen.
Foto: Scanpix Ritzau/AP/Dion Lewis
Foto: Scanpix Ritzau/AP/Dion Lewis

Radar-virksomheden Trackman, der udvikler sportsradarer, som måler hvordan en bold flyver gennem luften, blev i sidste uge brugt under en NFL-kamp, hvilket er en milepæl i den danske virksomheds historie, skriver Børsen.

Trackman er især blevet brugt i forbindelse med golf, men nu er markedet for amerikansk fodbold åbnet op for virksomheden, og her gemmer sig store muligheder, lydet det.

"Det giver branding og promovering af teknologien og giver os kontakt til potentielle kunder. Potentialet er stort. Vi forventer, at de 32 hold, der spiller professionelt, vil bruge teknologien. Og så er der 600-800 collegehold. Potentialet er 600-800, som vil bruge teknologien. Det kan i høj grad blive en god forretning," siger Klaus Eldrup-Jørgensen, medstifter af Trackman, til Børsen.

Trackman havde sidste år et overskud på 107 mio. kr., og selskabets ejere trak 100 mio. kr. ud af virksomheden.

Radar-selskab trækker 100 mio. ud i udbytte

Trackman jagter kunder i toppen af fodboldverden 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også