Trackman jagter kunder i toppen af fodboldverden

Radarvirksomheden Trackman har i seneste regnskab leveret et overskud på 122 mio. kr og har nogle af verdens største golfstjerner på kundelisten. Nu vil man udvide forretningen til også at omfatte de europæiske topklubber i fodbold.
Phil Mickelson under en PGA-golfturnering i USA 16. august 2015. golf | Foto: Brynn Anderson/AP/POLFOTO
Phil Mickelson under en PGA-golfturnering i USA 16. august 2015. golf | Foto: Brynn Anderson/AP/POLFOTO

Virksomheden Trackman har siden stiftelsen i 2003 udviklet sportsradarer, som måler hvordan en bold flyver gennem luften, og kan dermed hjælpe blandt andet golfspillere med at findpudse deres teknik. Efter et solidt 2016 med et rekordoverskud på 122 mio. kr. før skat, vil virksomheden nu ind på den europæiske fodboldscene.

Det skriver Børsen.

"Vi har allerede en aftale med nogle af de største klubber i Europa, der skal teste vores radar," siger adm. direktør Klaus Eldrup-Jørgensen, som ikke vil røbe navnet på klubberne, men påpeger, at de befinder sig i det segment, som traditionelt spiller den europæiske mesterholdsturnering, Champions League.

Virksomheden udvikler selv udstyret, og har indtil nu primært leveret til professionelle golfspillere såsom Tiger Woods og alle Major League baseballstadioner i USA har en Trackman installeret.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også