ITWatch

Just Eat-udfordrer henter millioninvestering

Anført af blandt andre investor Preben Damgaard har et dansk techselskab med fokus på fastfoodrestauranter hentet en investering på 40 mio. kr. hjem. Pengene er målrettet et indtog i Europas to største fastfoodmarkeder.

Foto: Ritzau Scanpix/Emil Ryge Christoffersen

Med 40 mio. kr. i ryggen vil det danske startup Orderyoyo tage kampen op med blandt andre Just Eat i Europas to største fastfoodmarkeder Storbritannien og Tyskland. Den nye kapitalrejsning er anført af de nuværende investorer, som blandt andet tæller Navision-rigmanden Preben Damgaard og Jesper Johansen fra Mofibo og Plenti samt Seed Capital.

Det skriver Børsen.

De tre eksisterende aktionærer får i den nye kapitalrejsning selskab af Vækstfonden. Og pengene er øremærket ekspansion i et marked, hvor der ifølge Orderyoys stifter, Thor Angelo, stadig er plads til en spiller mere.

"Der er et stort hul i markedet, for take away-stederne er pressede af portalerne, som sluger en stor del af deres profit," siger Thor Angelo til Børsen.

I modsætning til eksempel Just Eat tager Orderyoyo ikke en procentdel af hvert salg. I stedet sælger selskabet et abonnement til 445 kr. om måneden, hvor virksomhederne får mulighed for at få eget bestillingssystem og app, som dog gradvis bliver dyrere.

Dansk betalingsstartup kaprer kendt burgerkæde til kundeporteføljen  

Rengørings-app går på First North i jagten på millioner 

Trendsales fusioner med Tradono 

Investor advarer: Startups lider under det offentliges ringe forståelse af markedet 

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs