ITWatch

Google vil sikre privatlivet med nyt annoncesystem

Et nyt system skal ifølge Google sikre brugernes privatliv, samtidig med at målrette annoncer online.

Foto: TOBIAS SCHWARZ/AFP / AFP

Google er i færd med at udfase den omstridte cookie som en del af deres måde at vise målrettede annoncer på. Med en ny teknologi vil de sikre internetbrugernes privatliv, og samtidig sende målrettede annoncer, skriver finans.dk.

Den nye teknologi, FloC – Federated Learning of Cohorts – vil i stedet for cookies benytte sig af teknologi i Googles egen browser, Chrome, til anonymt at lære en specific browserinstallations mønster at kende, således at browseren kan kommunikere med annonceplatformen og via et unikt id sende annoncer til browseren.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Digitalt sundhedsfirma får millionindsprøjtning

Cerebriu, der har udviklet et computerprogram, som skal hjælpe radiologer med at gennemse hjernescanningsbilleder, har fået 3,9 mio. kr. af Innovationsfonden. Pengene skal bane vejen for en større finansieringsrunde til næste år, hvor selskabet går efter at rejse 74,4 mio. kr. fra både eksisterende og nye, udenlandske investorer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs