Ny cookies-vejledning kan gå hårdt ud over annonceindkøb

Datatilsynets nye retningslinjer til hjemmesiders behandling af persondata kan sammen med Google og Apples dødsstød til tredjepartscookies få store konsekvesner for det automatiserede annonceindkøb, vurderer annoncører.
Foto: PR/datatilsynet
Foto: PR/datatilsynet

Modellen for det programmatiske indkøb af annoncer kan ifølge danske annoncører blive hårdt ramt af de seneste ugers tiltag omkring brugen af cookies, skriver Dansk Markedsføring. Konkret drejer det sig om Datatilsynets nye retningslinjer for indhentning af samtykke til brug af cookies, samt Googles dødsstød til tredjepartscookies, der vil blive udfaset over de næste par år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også