Ny cookies-vejledning kan gå hårdt ud over annonceindkøb
![Foto: PR/datatilsynet](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11963192.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc79fi5hd0d761ff3iabvt.jpg)
Modellen for det programmatiske indkøb af annoncer kan ifølge danske annoncører blive hårdt ramt af de seneste ugers tiltag omkring brugen af cookies, skriver Dansk Markedsføring. Konkret drejer det sig om Datatilsynets nye retningslinjer for indhentning af samtykke til brug af cookies, samt Googles dødsstød til tredjepartscookies, der vil blive udfaset over de næste par år.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Google flytter britiske brugeres data fra Irland til USA
For abonnenter