Amazons brugerdata er motoren i voksende annonceforretning

Firmaer, som lægger annoncekroner hos Amazon, får adgang til en stor mængde data om forbrugernes færden og valg, og det er især med til at drive den annonceforretning, som Amazon også er, siger salgschef.
Foto: Ritzau Scanpix/AP Photo/Elaine Thompson
Foto: Ritzau Scanpix/AP Photo/Elaine Thompson
AF Nicoline Lärka Sørensen, MediaWatch

Amazon bliver inden for få år en af de største spillere på annoncemarkedet, kun overgået af techgiganter som Google og Facebook. Sådan lyder forudsigelsen fra en række aktører på det internationale annoncemarked ifølge amerikanske Emarketer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

    Nokia bekræfter køb af Infinera

    For abonnenter

    Læs også