ITWatch

Amazons brugerdata er motoren i voksende annonceforretning

Firmaer, som lægger annoncekroner hos Amazon, får adgang til en stor mængde data om forbrugernes færden og valg, og det er især med til at drive den annonceforretning, som Amazon også er, siger salgschef.

Foto: Ritzau Scanpix/AP Photo/Elaine Thompson

Amazon bliver inden for få år en af de største spillere på annoncemarkedet, kun overgået af techgiganter som Google og Facebook. Sådan lyder forudsigelsen fra en række aktører på det internationale annoncemarked ifølge amerikanske Emarketer.

Selskabet forudser, at Amazon i 2020 vil være den tredjestørste digitale annoncesælger på det amerikanske marked med kun Google og Facebook foran sig.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

TDC-net ramt af omfattende nedbrud

Netop nu kæmper flere mobilselskaber med et omfattende nedbrud på TDC Nets mobilnet i hele landet. Andre selskabers kunder kan heller ikke ringe til kunder på TDC-netværk.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs