ITWatch

Kunderne opsiger i flæng abonnementer til musikstreaming

Krisen kradser, og det har nu konsekvenser for musikstreamingtjenesterne, der mister abonnenter.

Foto: Brendan McDermid/Ritzau Scanpix.

Krig, inflation og økonomisk usikkerhed har fået abonnenterne til at flygte fra musikstreamingtjenesterne.

Det skriver Berlingske på baggrund af tal fra analysebureauet Kantar.

Ifølge har Spotify og Apple Music i løbet af tre måneder mistet en million abonnementer i Storbritannien, hvor inflationen for nyligt nåede det højeste niveau i 40 år.

”Det stigende antal opsigelser af musikabonnementer vidner om, at britiske husholdninger er begyndt at prioritere, hvordan den disponible indkomst anvendes,” skriver Kantar ifølge Berlingske i en udtalelse.

Ifølge tallene er det særligt den unge målgruppe under 35 år, der vælger musikstreamingen fra. Hvor 57 pct. af dem for et år siden havde et abonnement er tallet nu nede på 53,5 pct.

Spotify: Taler aktien i vejret på investordag

Spotify regner med vendepunkt i podcastforretning i 2022

Netflix strammer bæltet og fyrer ansatte efter tab af kunder

Mere fra ITWatch

Klumme: Den grønne it-bølge risikerer at kvæles af krisen

Regeringen har grønne ambitioner – også på det digitale område. Men vil historien gentage sig, og vil de grønne it-drømme drukne i et excel-arks kolonner, spørger Christian Hannibal, director for tech, media and finance i Rud Pedersen Public Affairs, i denne klumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs