
Spotify har investeret over en mia. dollar i at polstre sin podcastportefølje med titler som ”Joe Rogan Experience” og ”Call Her Daddy” blandt mange andre, men har endnu til gode at se et økonomisk afkast på satsningen. Det skriver Variety, som har fulgt med på streamingselskabets konference for investorer onsdag.
Det er første gang, at Spotify offentliggør nøgletal for podcastsatsningen. I 2021 steg steg omsætningen i podcastforretningen med 300 pct. til 200 mio. euro - ca. 1,487 mia. kr. ifølge Spotifys økonomidirektør, Paul Vogel. Men med en bruttomargin på -57 pct. i 2021, som Spotify forventer vil fortsætte i den forkerte retning i 2022, er der langt til profit i podcastgrenen.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app