Dansk softwareselskab oplever stigende efterspørgsel i USA

Den danske virksomhed Plecto har succes på det amerikanske marked, og 15 pct. af omsætningen kommer nu fra USA.
Kristian Øllegaard, adm. direktør for Plecto. | Foto: Joachim Ladefoged/JPA
Kristian Øllegaard, adm. direktør for Plecto. | Foto: Joachim Ladefoged/JPA

Softwarevirksomheden Plecto, der står bag et digitalt performanceværktøj, som giver overblik over medarbejderpræstation, klarer sig godt på det amerikanske marked. 15 pct. af omsætningen kommer nu fra USA, og det er på trods af, at selskabet ikke har markedsført sig i landet.

Det skriver Berlingske.

"Vi solgte til en tilfældig kunde i USA. Dagen efter blev jeg ringet op af en mand, som havde set vores dashboard gennem et vindue fra gaden. Det ville han have. Sådan fik vi vores første lead i USA. Til efteråret åbner vi et kontor på østkysten og skal til at ansætte folk her baseret på en efterspørgsel, vi ikke har gjort noget aktivt for," siger Kristian Øllegaard, adm. direktør for Plecto, til Berlingske.

På kundelisten er eksempelvis selskaberne IBM, Ebay, Headspace og Kong.

Digitale iværksættere vil have en million brugere til stress-app om fem år

Danske tech-virksomheder får sværere vilkår på verdens største digitale marked 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også