Danske tech-virksomheder får sværere vilkår på verdens største digitale marked
![Thomas Visti, direktør for Mobile Industrial Robots, møder mange direkte kopier af sine selvkørende robotter på det kinesiske marked. Men der er ikke nogen vej uden om Kina som marked, selvom der er høj risiko for kopiproblemer, vurderer han. | Foto: Joachim Ladefoged/ERH](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11519470.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc76dwo8v8e5c7pp19im1.jpg)
Med en buldrende, digital økonomi og 800 mio. internetbrugere er Kina verdens største marked for digitale løsninger. Men selvom Kinas regering har åbnet mere op, er det ikke nødvendigvis blevet lettere som dansk virksomhed at operere i landet – tværtimod.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Huaweis ukendte forretning gør klar til nordisk indtog
For abonnenter