Danske tech-virksomheder får sværere vilkår på verdens største digitale marked

Ny lovgivning og ikke mindst strengere håndhævelse gør det i forvejen svære kinesiske marked endnu mere uforudsigeligt for danske virksomheder, der vil ind på det store marked.
Thomas Visti, direktør for Mobile Industrial Robots, møder mange direkte kopier af sine selvkørende robotter på det kinesiske marked. Men der er ikke nogen vej uden om Kina som marked, selvom der er høj risiko for kopiproblemer, vurderer han. | Foto: Joachim Ladefoged/ERH
Thomas Visti, direktør for Mobile Industrial Robots, møder mange direkte kopier af sine selvkørende robotter på det kinesiske marked. Men der er ikke nogen vej uden om Kina som marked, selvom der er høj risiko for kopiproblemer, vurderer han. | Foto: Joachim Ladefoged/ERH
AF JESPER KILDEBOGAARD

Med en buldrende, digital økonomi og 800 mio. internetbrugere er Kina verdens største marked for digitale løsninger. Men selvom Kinas regering har åbnet mere op, er det ikke nødvendigvis blevet lettere som dansk virksomhed at operere i landet – tværtimod.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også