MitID-broker: Markedet blev ikke som vi havde håbet

Lidt over et år efter startskuddet for MitID, udtrykker en af de første brokere nu skuffelse over, at løsningen ikke blev mere folkelig. Det ville have gjort MitID relevant i flere sammenhænge end nu, mener han.
Foto: PR
Foto: PR

Da MitID blev skudt i gang for lidt over et år siden, skød man samtidig gang i en ny forretningsmodel, hvor såkaldte brokere kunne skabe en forretning på at levere og servicere MitID-løsningen hos de såkaldte tjenesteudbydere, altså dem, der har en webside, hvor man logger ind med NemID eller MitID.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også