Astralis sikrer sig ny millionsponsor

Det danske e-sportshold Astralis skal som led i et nyt samarbejde med Bestseller-tøjmærket Jack & Jones promovere kædens tøj til turneringer. Til gengæld vil Jack & Jones ligge et ukendt millionbeløb i sponsorkroner bag holdet.
Det skriver Børsen.
Jack & Jones samt moderselskabet Bestseller afviser at sætte præcise tal på størrelsen af sponsoratet, men Henning Nielsen, international chef for e-handel og marketing i Jack & Jones, fremhæver, at der er et overlap mellem Astralis følgere og de målgrupper, som kæden prøver at ramme, hvilket danner grundlaget for sponosraftalen.
"E-sport er i så sindssygt rivende udvikling, at det er noget, vi mener, er det rigtige at gøre," siger han.
Astralis, som er ejet af e-sportsselskabet Rfrsh, har 1,2 mio. følgere på sociale medier og mindst 200.000 følger med på hjemmesider som Youtube eller Amazons Twitch, når der spilles turneringer. Til de største turneringer kan tilskuertallet runde 5 mio. seere.
Odense får stor computerspils-finale til byen – som hjælp til erhvervslivet
Esport-direktør om frygt for interessekonflikt: En fornærmelse mod Astralis- og Heroic-spillerne
DIF om esport-ejerskab: En fuldstændig uholdbar situation for idrætten