Astralis sikrer sig ny millionsponsor

E-sportsholdet Astralis har indgået en sponsoraftale med Bestseller-mærket Jack & Jones, som ser et overlap mellem deres målgruppe til tøj og Astralis' følgere.
Foto: PR/ASTRALIS
Foto: PR/ASTRALIS

Det danske e-sportshold Astralis skal som led i et nyt samarbejde med Bestseller-tøjmærket Jack & Jones promovere kædens tøj til turneringer. Til gengæld vil Jack & Jones ligge et ukendt millionbeløb i sponsorkroner bag holdet.

Det skriver Børsen.

Jack & Jones samt moderselskabet Bestseller afviser at sætte præcise tal på størrelsen af sponsoratet, men Henning Nielsen, international chef for e-handel og marketing i Jack & Jones, fremhæver, at der er et overlap mellem Astralis følgere og de målgrupper, som kæden prøver at ramme, hvilket danner grundlaget for sponosraftalen.

"E-sport er i så sindssygt rivende udvikling, at det er noget, vi mener, er det rigtige at gøre," siger han.

Astralis, som er ejet af e-sportsselskabet Rfrsh, har 1,2 mio. følgere på sociale medier og mindst 200.000 følger med på hjemmesider som Youtube eller Amazons Twitch, når der spilles turneringer. Til de største turneringer kan tilskuertallet runde 5 mio. seere.

Odense får stor computerspils-finale til byen – som hjælp til erhvervslivet 

Rekordmange penge i e-sport 

Esport-direktør om frygt for interessekonflikt: En fornærmelse mod Astralis- og Heroic-spillerne 

DIF om esport-ejerskab: En fuldstændig uholdbar situation for idrætten 

Dansk computerspilhold gennemgår kontroversielt ejerskifte 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også