Simcorp går efter fortsat vækst i USA
Simcorp, der producerer handelssoftware til bl.a. banker, er ikke færdig med at jagte kunder i USA.
I dag har Simcorp 26 kunder i USA, men potentialet er 500 kunder, påpeger adm. direktør Klaus Holse overfor Computerworld.
"Der er ikke noget i vejen for, at vi kan have 20-25 procents markedandel i USA om 10 år fra nu af. Det er det, som vi har vist kan lade sig gøre på andre markeder," forklarer han.
I starten af sommeren købte Simcorp italienske APL Italiana, men Klaus Holse understreger, at Simcorps hovedfokus er USA, mens Sydeuropa er et noget mindre marked. Opkøbet af APL Italiana bidrager til Simcorps vækst med ca. 2 pct.
Simcorp kom ud af første kvartal af 2017 med en vækst i omsætningen på 20 pct., så den lå på 73,1 mio. euro. Også bundlinjen strøg i vejret, idet Simcorp øgede sit overskud med 1,7 mio. euro til 7,5 mio. euro.
Simcorp-opkøb bryder med strategi: Det var en mulighed, der opstod
Relaterede artikler:
Simcorp melder alt udsolgt på konsulentforretningen
For abonnenter